Niet genoeg kan worden benadrukt hoe belangrijk en waardevol het is om als koppel  -dat overweegt te scheiden of heeft beslist om te scheiden-  goed geïnformeerd te zijn en goed begeleid te worden op weg naar jullie unieke scheidingsregeling.
Hoe verloopt een scheiding?
Wat moet geregeld?
Hoe kan wat worden geregeld?
Welke verschillende mogelijkheden zijn er?
Antwoorden op al jullie vragen!
Dan pas kunnen de best mogelijke beslissingen worden genomen met oog en oor voor elkaar, en met respect. Zo komt een eervol evenwichtig aanvaardbaar akkoord uit de bus.

Het is dan als bemiddelaar ook deugddoend te horen of te lezen hoe koppels waarderen wat ze van ons ‘mee krijgen’.
Vaak beschouwen koppels ons als ‘ombudsman’ of ‘ombudsvrouw’. Dat zijn we niet.
Vaak worden we ook ingeroepen en gecontacteerd door koppels die met advocaten, notarissen, juristen of collega’s aan de slag zijn, maar niet de informatie bekomen die nodig is of de antwoorden krijgen die ze redelijkerwijs wel mogen verwachten over algemene of specifieke zaken.
We willen ons niet op een verhoog hijsen (we zouden er kunnen afvallen) maar we zijn ook niet de brandweerlui die onverwachte brandjes blussen; pasklare antwoorden geven en zomaar ombud zijn.
Vaak vinden mensen het zelfs vanzelfsprekend dat we al hun vragen via telefoon of mail beantwoorden; ze beschouwen ons als een centrum waar men terecht kan met alle vragen. Echter, we zijn geen centrum van politiek dienstbetoon maar soms wel missionarissen in het bemiddelingslandschap, en zeker erkende bemiddelaars met jarenlange ervaring.

Maar wat correcte informatie kan betekenen wordt duidelijk met een mail die we heden ontvingen van TDC; deugddoende woorden die we jullie niet willen onthouden.

“Hartelijk dank voor uw tussenkomsten. U hebt ons erg goed vooruit geholpen en hebt antwoorden gegeven op vragen die ik zelfs niet eens gesteld heb, maar ons wel hebben geholpen.
De door u verstrekte  info met één mail overtreft wat we uit de info van een advocaat, notaris en jurist samen verzameld hebben. Ik wil nogmaals benadrukken hoe dankbaar wij zijn. De vergoeding die we u betalen is meer dan redelijk en een fractie van hetgeen we de advocaat en jurist hebben betaald.

Als we u vroeger gevonden hadden op het internet dan was ons heel wat ergernis bespaard gebleven en zouden we maar al te graag van de diensten van NEO Bemiddeling gebruik gemaakt hebben”.

Goed geïnformeerd de best mogelijke beslissingen nemen

Hopelijk scheiden jullie maar één maal in jullie leven… doe het dan ook goed!

Blijf niet met vragen zitten, maar maak nu een afspraak.
Keuze uit 3 mogelijkheden, nu enkel nog de stap zetten: 

-         via telefoon 03 535 30 01 of

-         via mail info@neobemiddeling.be of

-         via het contactformulier

Echtscheiding
Tags: 
scheiding, echtscheiding, Vechtscheiding, Kinderen, Fiscaliteit, Alimentatie, scheiden
Categorie: 
Bel of mail voor een afspraak om te zien wat wij voor u kunnen betekenen

Getuigenissen