Bemiddelen in familiebedrijven vergt een specifieke aanpak van conflicten en spanningen. Immers op het zichtbare platform van de zakelijke en bedrijfseconomische aspecten spelen vaak onzichtbare relationele en emotionele aspecten een belangrijke rol.

In commerciële relaties ontstaan vaak conflicten die de relatie tussen klant en leverancier vertroebelen. Contractnaleving en betalingsmoeilijkheden zijn slechts twee voorbeelden.
De keuze voor een rechtsgang is ingrijpend en kan de relatie definitief beëindigen.

Met bemiddeling worden conflicten uit de juridische sfeer gehouden. Op deze manier wordt een waardevolle commerciële relatie behouden, worden hoge advocatenkosten en gerechtskosten vermeden, en besparen de partijen tijd en dus geld.

Scholengemeenschappen en de non-profitsector worden niet gespaard van conflicten. Ook zij doen beroep op een bemiddelaar om geschillen te beslechten met een constructieve en oplossingsgerichte aanpak.

Enkele voorbeelden: tussen leerkrachten onderling, leerlingen, ouders, directie, door verschillende belangen, meningsverschillen, strafmaatregelen, examenuitslagen.

Bel of mail voor een afspraak om u te begeleiden om tot een oplossing te komen

Getuigenissen